W tym szczególnym dniu zadbajmy, aby nasze mamy poczuły się wyjątkowo. Doceńmy je i okażmy nasze uczucia, wymyślając dzień pełen niespodzianek. A przede wszystkim zwolnijmy je ze wszystkich obowiązków domowych. Zaprośmy na obiad lub kolację, którą przygotujmy sami. Podajmy np. łososia norweskiego. Dlaczego?
Łosoś norweski to ryba niezwykle bogata w kwasy Omega-3 oraz witaminy i minerały. Te substancje odgrywają bardzo ważną rolę w prawidłowym rozwoju i funkcjonowaniu organizmu – regulują pracę serca, układu naczyniowego, układu odpornościowego czy nerwowego, ale również sprawdzają się w profilaktyce nowotworów. Łosoś norweski jest bogaty w kwasy Omega-3, witaminy A, D oraz przeciwutleniacze – zawiera 1 g kwasów w 85 gramach ryby. Kwasy Omega-3 zawarte w mięsie łososia są o wiele lepiej absorbowane przez nasz organizm niż te dostarczane w formie tabletek. Dlatego zadbajmy, aby nasze mamy sięgały po łososia jak najczęściej. A jeśli znudzi się nam w „czystej formie” – namówmy je, aby spróbowały wprowadzić łososia do tradycyjnych potraw: pierogów, gołąbków, pulpetów, zapiekanek. Pamiętajmy, że łosoś poddany obróbce termicznej nie traci swoich cennych właściwości.
A oto propozycje menu na Dzień Matki z łososiem norweskim w roli głównej:


Szparagi w fartuszkach z łososia norweskiego



Teryna z dwóch rodzajów łososia norweskiego: wędzonego i świeżego



Zapiekanka warzywna z łososiem norweskim



Łosoś norweski z grilla w sosie berneńskim z estragonem



Smacznego!